|
  |
|
egzamin zj |
<-View previous topic :: View next topic-> |
Author |
Message
|
wojtekherman
|
Posted: Tue 17:57, 07 Jun 2011 Post subject: egzamin zj |
|
|
Moderator

Joined: 20 Oct 2008
Posts: 342
Read: 0 topics
Gender: Male
|
1. filozofia deminga
plan(zaplanuj zmiane d±¿±c± do rozwoju)->
do(wykonaj plan, wprowadz zaplanowane zmiany->
check(sprawdz uzyskane wyniki zmian)->
act(wdró¿ zmiany, lub zanichaj je, badz przejdz cykl ponownie z innym zalozeniem)
14 zasad Deminga: stwarzaj warunki do ciaglego doskonalenia pracy, przyjmij nowa filozofie postepowania,
nie podlegaj na masowej kontroli jakosci, nie dokonuj zakupow kierujac sie cena,
wspieraj dzialanie polepszajace jakosc, wprowadz zasade ciaglych szkolen,
stosuj wlasciwe formy nadzoru, odzuc strach-wprowadz swobode dyskusji,
usun bariery miedzy wydzialami, nie stosuj pustych sloganow, uzywaj norm pracy opartych na liczbach,
pozwol pracownikom oceniac wlasna prace, stosuj doksztalcanie,
daj kazdemu mozliwosc uczestniczenia w pracy zespolowej
2. Postrzeganie jako¶ci w obecnych czasach.
a) postaæ produktu - wyrób materialny, us³uga, materia³ przetworzony, wytwór intelektualny, dzia³anie
b) charakterystyki i cechy brane pod uwage - funkcjonalno¶æ, ekonomiczno¶æ, dok³adno¶æ i precyzja wykonania, estetyka, niezawodno¶æ, terminowosæ, presti¿, marka, dostêpno¶æ
c) podmiot postrzegaj±cy jako¶c - klient, producent/dostawca
d) faza zycia produktu - badania marketingowe, projektowanie produktu, projektowanie procesów, realizacja, u¿ytkowanie, utylizacja
3. Zarz±dzanie jako¶cia-skoordynowane dzialania dotycz±ca kierowania organizacj± i jej nadzorowanie w odniesieniu do jakosci.
Zadowolenie klienta-percepcja klienta dotycz±ca stopnia, w jakim jego wymagania zostaly spelnione.
Zdolnosc - mozliwosc organizacji, systemu lub procesu dotyczacego realizacji wyrobu ktory spelnia wymagania dla niego okreslone.
System-zbior wzajemnie powiazanych lub wzajemnie oddzialujacych elementow.
System zj-system do ustawiania polityki i celow i osiagania tych celow.
Polityka jakosci-czesc zj ukierunkowana na ustalenie celow dotyczacych
jakosci i okreslajaca procesy operacyjne i zasoby niezbedne do osiagniecia celow dot.jakosci.
Sterowanie jakoscia-czesc zj ukierunkowana na spelnienie wymagan dot. jakosci.
Doskonalenia jakosci-czesc zj ukierunkowana na zwiekszenie zdolnosci do
spelnienia wymgan dot.jakosci.
4. Zarzadzanie - dokladne poznanie tego czego oczekuje sie od ludzi, a nastepnie dopilnowanie by wykonali to w najlepszy i najtanszy sposob.
5. 8 zasad zarz±dzania jako¶ci
- Orientacja na klienta - organizacje zale¿ne s± od Klientów, wa¿ne ich potrzeby
- Przywództwo – przywódcy ustalaj± jedno¶æ celu i kierunków dzia³ania org.
- Zaanga¿owanie ludzi – ludzie na wszystkich szczeblach s± istot± org.
- Podej¶cie procesowe – dzia³ania i zasoby s± zarz±dzane jako proces
- Podej¶cie systemowe do zarz±dzania – zarz±dzanie procesami jak systemem
- Ci±g³e doskonalenie – jako sta³y cel organizacji
- Podejmowanie decyzji na podstawie faktów –analiza danych i informacji) -Wzajemnie korzystne powi±zania z dostawcami – org. i dostawcy s± zale¿ni od siebie
6. normy:
1) PN - EN ISO 9000:2006 systemy zarz±dzania jako¶ci±
2) PN - EN ISO 9001 - 2009 systemy zarz±dzania jako¶ci± - wymagania
3) PN - EN ISO 9004 : 2001 systemy zarz±dzania jako¶ci± - wytyczne doskonalenia funkcjonowania
4) PN - EN ISO 19011 - 2002 wytyczne dotycz±ce audytowania systemów zarz±dzania jako¶ci± i/lub zarz±dzania ¶rodowiskowego
7. Etapy wdra¿ania SZJ
- identyfikacja SZJ
-przygotowanie harmonoggramu prac
-aktualizacja celów i strategii oraz opracowanie polityki jako¶ci
-szkolenia pelnomocnika i zespolow roboczych
-opracowanie dokumentacji
- szkolenia audytorów wewnêtrznych
-szkolenia pracowników
- opracowanie ksiêgi jako¶ci
-audyt koñcowy, zg³oszenie do certyfikacji
- dzia³ania koryguj±ce
8. Podejscie procesowe - kazde dzia³anie lub zbiór dzia³añ, w których wykorzystuje siê zasoby do przekszta³cenia wej¶c w wyj¶cia.
Systematyczna identyfikacja procesów stosowanych w organizacji i zarz±dzanie nimi, a szczególnie wzajemnymi oddzia³ywaniami miêdzy takimi procesami.
9. Piramida dokumentacji
a) polityka jako¶ci
b) ksiêga jako¶ci
c) procedury systemu jako¶ci
d) instrukcje
BRAKUJE,
10.Notatki które Pañstwu opracowa³am i wysy³a³am.
Last edited by wojtekherman on Tue 18:15, 07 Jun 2011; edited 5 times in total
|
|
Back to top |
|
 |
|
 |
wert87
|
Posted: Tue 18:05, 07 Jun 2011 Post subject: |
|
|
ADMIN

Joined: 02 Nov 2008
Posts: 365
Read: 0 topics
Gender: Male
|
normy:
1) PN - EN ISO 9000:2006 systemy zarz±dzania jako¶ci±
2) PN - EN ISO 9001 - 2009 systemy zarz±dzania jako¶ci± - wymagania
3) PN - EN ISO 9004 : 2001 systemy zarz±dzania jako¶ci± - wytyczne doskonalenia funkcjonowania
4) PN - EN ISO 19011 - 2002 wytyczne dotycz±ce audytowania systemów zarz±dzania jako¶ci± i/lub zarz±dzania ¶rodowiskowego
mam nadzieje ze to o to chodzi
Last edited by wert87 on Tue 18:11, 07 Jun 2011; edited 2 times in total
|
|
Back to top |
|
 |
crumble
|
Posted: Tue 18:06, 07 Jun 2011 Post subject: 3 |
|
|
WYMIATACZ

Joined: 19 Oct 2008
Posts: 117
Read: 0 topics
|
3. Zarz±dzanie jako¶cia-skoordynowane dzialania dot.
kierowania organizacja i jej nadzorowanie w odniesieniu do jakosci.
Zadowolenie klienta-percepcja klienta dot.stopnia, w jakim jego
wymagania zostaly spelnione.
Zdolnosc=mozliwosc organizacji, systemu lub procesu dot.realizacji wyrobu
ktory spelnia wymagania dla niego okreslone.
System-zbior wzajemnie powiazanych lub wzajemnie oddzialujacych elementow.
System zj-system do ustawiania polityki i celow i osiagania tych celow.
Polityka jakosci-czesc zj ukierunkowana na ustalenie celow dotyczacych
jakosci i okreslajaca procesy operacyjne i zasoby niezbedne do osiagniecia celow dot.jakosci.
Sterowanie jakoscia-czesc zj ukierunkowana na spelnienie wymagan dot. jakosci.
Doskonalenia jakosci-czesc zj ukierunkowana na zwiekszenie zdolnosci do
spelnienia wymgan dot.jakosci.
|
|
Back to top |
|
 |
bolek
|
Posted: Tue 18:13, 07 Jun 2011 Post subject: |
|
|
Moderator

Joined: 19 Oct 2008
Posts: 110
Read: 0 topics
Location: siê bior± dzieci? Gender: Male
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wszystko oprócz 10
|
|
Back to top |
|
 |
|
|
  |
|
Page 1 of 1 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
|