|
  |
|
egzamin zj |
<-View previous topic :: View next topic-> |
Author |
Message
|
wojtekherman
|
Posted: Tue 17:57, 07 Jun 2011 Post subject: egzamin zj |
|
|
Moderator

Joined: 20 Oct 2008
Posts: 342
Read: 0 topics
Gender: Male
|
1. filozofia deminga
plan(zaplanuj zmiane dążącą do rozwoju)->
do(wykonaj plan, wprowadz zaplanowane zmiany->
check(sprawdz uzyskane wyniki zmian)->
act(wdróż zmiany, lub zanichaj je, badz przejdz cykl ponownie z innym zalozeniem)
14 zasad Deminga: stwarzaj warunki do ciaglego doskonalenia pracy, przyjmij nowa filozofie postepowania,
nie podlegaj na masowej kontroli jakosci, nie dokonuj zakupow kierujac sie cena,
wspieraj dzialanie polepszajace jakosc, wprowadz zasade ciaglych szkolen,
stosuj wlasciwe formy nadzoru, odzuc strach-wprowadz swobode dyskusji,
usun bariery miedzy wydzialami, nie stosuj pustych sloganow, uzywaj norm pracy opartych na liczbach,
pozwol pracownikom oceniac wlasna prace, stosuj doksztalcanie,
daj kazdemu mozliwosc uczestniczenia w pracy zespolowej
2. Postrzeganie jakości w obecnych czasach.
a) postać produktu - wyrób materialny, usługa, materiał przetworzony, wytwór intelektualny, działanie
b) charakterystyki i cechy brane pod uwage - funkcjonalność, ekonomiczność, dokładność i precyzja wykonania, estetyka, niezawodność, terminowosć, prestiż, marka, dostępność
c) podmiot postrzegający jakośc - klient, producent/dostawca
d) faza zycia produktu - badania marketingowe, projektowanie produktu, projektowanie procesów, realizacja, użytkowanie, utylizacja
3. Zarządzanie jakościa-skoordynowane dzialania dotycząca kierowania organizacją i jej nadzorowanie w odniesieniu do jakosci.
Zadowolenie klienta-percepcja klienta dotycząca stopnia, w jakim jego wymagania zostaly spelnione.
Zdolnosc - mozliwosc organizacji, systemu lub procesu dotyczacego realizacji wyrobu ktory spelnia wymagania dla niego okreslone.
System-zbior wzajemnie powiazanych lub wzajemnie oddzialujacych elementow.
System zj-system do ustawiania polityki i celow i osiagania tych celow.
Polityka jakosci-czesc zj ukierunkowana na ustalenie celow dotyczacych
jakosci i okreslajaca procesy operacyjne i zasoby niezbedne do osiagniecia celow dot.jakosci.
Sterowanie jakoscia-czesc zj ukierunkowana na spelnienie wymagan dot. jakosci.
Doskonalenia jakosci-czesc zj ukierunkowana na zwiekszenie zdolnosci do
spelnienia wymgan dot.jakosci.
4. Zarzadzanie - dokladne poznanie tego czego oczekuje sie od ludzi, a nastepnie dopilnowanie by wykonali to w najlepszy i najtanszy sposob.
5. 8 zasad zarządzania jakości
- Orientacja na klienta - organizacje zależne są od Klientów, ważne ich potrzeby
- Przywództwo – przywódcy ustalają jedność celu i kierunków działania org.
- Zaangażowanie ludzi – ludzie na wszystkich szczeblach są istotą org.
- Podejście procesowe – działania i zasoby są zarządzane jako proces
- Podejście systemowe do zarządzania – zarządzanie procesami jak systemem
- Ciągłe doskonalenie – jako stały cel organizacji
- Podejmowanie decyzji na podstawie faktów –analiza danych i informacji) -Wzajemnie korzystne powiązania z dostawcami – org. i dostawcy są zależni od siebie
6. normy:
1) PN - EN ISO 9000:2006 systemy zarządzania jakością
2) PN - EN ISO 9001 - 2009 systemy zarządzania jakością - wymagania
3) PN - EN ISO 9004 : 2001 systemy zarządzania jakością - wytyczne doskonalenia funkcjonowania
4) PN - EN ISO 19011 - 2002 wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego
7. Etapy wdrażania SZJ
- identyfikacja SZJ
-przygotowanie harmonoggramu prac
-aktualizacja celów i strategii oraz opracowanie polityki jakości
-szkolenia pelnomocnika i zespolow roboczych
-opracowanie dokumentacji
- szkolenia audytorów wewnętrznych
-szkolenia pracowników
- opracowanie księgi jakości
-audyt końcowy, zgłoszenie do certyfikacji
- działania korygujące
8. Podejscie procesowe - kazde działanie lub zbiór działań, w których wykorzystuje się zasoby do przekształcenia wejśc w wyjścia.
Systematyczna identyfikacja procesów stosowanych w organizacji i zarządzanie nimi, a szczególnie wzajemnymi oddziaływaniami między takimi procesami.
9. Piramida dokumentacji
a) polityka jakości
b) księga jakości
c) procedury systemu jakości
d) instrukcje
BRAKUJE,
10.Notatki które Państwu opracowałam i wysyłałam.
Last edited by wojtekherman on Tue 18:15, 07 Jun 2011; edited 5 times in total
|
|
Back to top |
|
 |
|
 |
wert87
|
Posted: Tue 18:05, 07 Jun 2011 Post subject: |
|
|
ADMIN

Joined: 02 Nov 2008
Posts: 365
Read: 0 topics
Gender: Male
|
normy:
1) PN - EN ISO 9000:2006 systemy zarządzania jakością
2) PN - EN ISO 9001 - 2009 systemy zarządzania jakością - wymagania
3) PN - EN ISO 9004 : 2001 systemy zarządzania jakością - wytyczne doskonalenia funkcjonowania
4) PN - EN ISO 19011 - 2002 wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub zarządzania środowiskowego
mam nadzieje ze to o to chodzi
Last edited by wert87 on Tue 18:11, 07 Jun 2011; edited 2 times in total
|
|
Back to top |
|
 |
crumble
|
Posted: Tue 18:06, 07 Jun 2011 Post subject: 3 |
|
|
WYMIATACZ

Joined: 19 Oct 2008
Posts: 117
Read: 0 topics
|
3. Zarządzanie jakościa-skoordynowane dzialania dot.
kierowania organizacja i jej nadzorowanie w odniesieniu do jakosci.
Zadowolenie klienta-percepcja klienta dot.stopnia, w jakim jego
wymagania zostaly spelnione.
Zdolnosc=mozliwosc organizacji, systemu lub procesu dot.realizacji wyrobu
ktory spelnia wymagania dla niego okreslone.
System-zbior wzajemnie powiazanych lub wzajemnie oddzialujacych elementow.
System zj-system do ustawiania polityki i celow i osiagania tych celow.
Polityka jakosci-czesc zj ukierunkowana na ustalenie celow dotyczacych
jakosci i okreslajaca procesy operacyjne i zasoby niezbedne do osiagniecia celow dot.jakosci.
Sterowanie jakoscia-czesc zj ukierunkowana na spelnienie wymagan dot. jakosci.
Doskonalenia jakosci-czesc zj ukierunkowana na zwiekszenie zdolnosci do
spelnienia wymgan dot.jakosci.
|
|
Back to top |
|
 |
bolek
|
Posted: Tue 18:13, 07 Jun 2011 Post subject: |
|
|
Moderator

Joined: 19 Oct 2008
Posts: 110
Read: 0 topics
Location: się biorą dzieci? Gender: Male
|
[link widoczny dla zalogowanych]
wszystko oprócz 10
|
|
Back to top |
|
 |
|
|
  |
|
Page 1 of 1 |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
|
|
|